[ad_1]

جاکارتا: غواصان اندونزیایی تلاش می کنند تا روز دوشنبه بازیابی کنند دستگاه های ضبط از یک جریان هوای سریویجا که خود را غرق در دریا دو روز پیش با 62 نفر سرنشین چند دقیقه بعد از پرواز از جاکارتافرودگاه اصلی است.
SJ 182 روز شنبه قبل از ناپدید شدن از صفحه رادار چهار دقیقه پس از برخاستن و سقوط به یک پرواز داخلی به Pontianak در جزیره Borneo ، در حدود 740 کیلومتری (460 مایل) از جاکارتا بود. دریای جاوا.
مقامات منطقه ای را که روز یکشنبه داده های ضبط ، معروف به جعبه های سیاه ، هنگام برداشت قطعات از آنجا تعیین کردند بوئینگ بدنه 737-500 از بستر دریا. امدادگران همچنین قسمت هایی از بدن انسان و وسایل شخصی را پیدا کردند.
یکی از غواصان ناوگان موجود در کشتی نجات گفت که با بهبود هوا تقاضا از روز دوشنبه از سر گرفته می شود.
وی به تلویزیون كومپاس گفت: “ما می توانیم منطقه جستجو را امروز به فاصله 200 تا 500 متری از محل نقطه باریك كنیم.”
“روز اول ، 1.5 کیلومتر تا 1 کیلومتر شستیم (از مختصات اصلی). ما مناطق خارجی را بررسی کردیم.”
Nurkayo Utomo ، محقق از اندونزیکمیته ایمنی حمل و نقل ملی (KNKT) گفت مقامات امیدوارند که امروز جعبه های سیاه را پیدا کنند.
وی به رویترز گفت با توجه به اینکه بقایای یافت شده تاکنون در یک منطقه نسبتاً باریک در زیر آب پخش شده ، ممکن است جت قبل از برخورد آن سالم بوده باشد.
یکی از توربین های این جت پیدا شد و روز یکشنبه به بندری در جاکارتا ارسال شد.
این حادثه اولین سانحه بزرگ هواپیمایی در اندونزی از زمان کشته شدن 189 مسافر و خدمه در سال 2018 است ، زمانی که بوئینگ 737 MAX شرکت Lion Air در سال 2018 نیز اندکی پس از پرواز از فرودگاه بین المللی سوکارنو-هتا در دریای جاوا غرق شد.
هواپیمای Sriwijaya Air 12 خدمه و 50 مسافر داشت که همه اندونزیایی و شامل 10 کودک بودند.
سرویس ردیابی Flightradar24 گفت هواپیما در ساعت 2:36 بعد از ظهر بلند شد. به وقت محلی (0736 به وقت گرینویچ) و طی چهار دقیقه به 10900 فوت صعود کرد. وی سپس نزولی تند شروع کرد و 21 ثانیه بعد انتقال داده را متوقف کرد.
هیچ دلیل مستقیمی در مورد علت نزول ناگهانی وجود ندارد. کارشناسان ایمنی می گویند ، بیشتر سوانح هوایی ناشی از کوکتل عواملی است که ایجاد آنها ممکن است ماه ها به طول انجامد.
طبق مشخصات Linkedin ، خلبانان دهه ها تجربه با کاپیتان تابستانی ، خلبان سابق نیروی هوایی و کمک خلبان وی در Sriwijaya Air داشتند. برخاستن از هواپیما با باران شدید به تعویق افتاد.
Sriwijaya Air یک بوئینگ 737-500 تقریبا 27 ساله بود ، بسیار مسن تر از مدل مشکل ساز بوئینگ 737 MAX. مدل های قدیمی 737 به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و سیستم پیشگیری از تصادفات درگیر در بحران ایمنی MAX ندارند.

[ad_2]

By saliR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.